<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17725158\x26blogName\x3dOscars+Blogg!+%C3%85nlajn!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://oscarlindell.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://oscarlindell.blogspot.com/\x26vt\x3d-1418581293046306835', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Om

Finns inte mycket vettigt att säga här...

Andras bloggar

Vista testet!

Spenderade en bra del av kvällen igår med förberedning för installation av nytt OS.
Alltid lite skakis då man gärna inte vill installera på fel hårddisk. Det har ju hänt och förlorade data som jag sparat i mer än 10 år på den kuppen. Naaajs!
Men allt gick som det skulle och själva installationen gick förvånansvärt snabbt jämnfört med andra versioner av windows. De har en mycket användarvänlig introduktion som man snabbt plöjer igenom innan man får börja använda datorn. Sen gör den ett prestandatest för att besluta om vad jag ska få ha, se och använda. Min dator fick visserligen bara 4.1 (av 10) i prestandatestet vilket inte ger en alla de godsaker man kanske skulle vilja ha! Men men...



Av första anblick av själva operativet kan jag direkt säga att det inte kommer att tilltala människor som är av det slaget som inte gillar förändringar och gillar windows som det var. Säkerheten har dessutom ökat markant och för mig som jobbar med it säkerhet är det guld. T.ex frågar den hela tiden vid installationer, flytt av filer, radering av filer m.m. om det verkligen är så jag vill göra. Visst fanns detta i gamla windows med men nu måste du verkligen svara på frågan innan du kan göra något annat över huvud taget då den fryser skärmen tills du svarat. Genialt tycker jag!
Eftersom jag inte är någon skribent eller riktig recensent vill jag raskt hänvisa alla som är intresserade av Vista till den här siten: www.winsupersite.com då de har en mer extensiv test av det.

För mig som tekniktönt och pryloman är det nästan det bästa jag vet att testa allt nytt skräp!

You can leave your response or bookmark this post to del.icio.us by using the links below.
Comment | Bookmark | Go to end